Loading

Skrzynie automatyczne – Rybnik

Serwis skrzyń automatycznych Rybnik.

Serwis skrzyń automatycznych to jedna z podstawowych czynności, mających na celu poprawę komfortu podróżowania i utrzymanie bezawaryjności pojazdu. Poprawnie wykonywany owocuje wieloletnią i wydajną pracą automatycznej skrzyni biegów.

Skrzynie automatyczne Rybnik — Autoexpress: Dlaczego My?

Od zawsze w naszym serwisie, stawiamy na jakość i zadowolenie klienta.
Swoje doświadczenie w serwisie oraz naprawie skrzyń automatycznych zbieraliśmy w ciągu wielu lat i na podstawie setek naprawionych samochodów.
Rozwijając się w tym zakresie, zebraliśmy nie tylko ekspercką wiedzę, ale również wyposażyliśmy serwis w najnowsze wyspecjalizowane maszyny i narzędzia.
Dzięki temu możemy oferować serwis skrzyń automatycznych na najwyższym poziomie.
Podczas wykonywanych czynności wykorzystujemy najnowsze maszyny włoskiego producenta Magnetii Marelli oraz materiały eksploatacyjne rekomendowane przez producentów samochodów.
Ponadto w Autoexpress, w odróżnieniu od innych serwisów skrzyń automatycznych w Rybniku, możemy połączyć czynności związane z automatycznymi skrzyniami z pozostałą obsługą pojazdu.
Nie musisz więc wozić samochodu w różne miejsca zależnie od zakresu serwisu.

Postaw na Autoexpress — to jedyny serwis samochodowy w Rybniku, jaki potrzebujesz! 

Okresowy Serwis Skrzyń Automatycznych — Rybnik

Regularny serwis skrzyń automatycznych to najlepsza praktyka w przeciwdziałaniu awariom układu napędowego Twojego samochodu!
Automatyczna skrzynia biegów to kolejny po silniku element pojazdu, który pracuje w trudnych warunkach i pod stałym obciążeniem.
Elementy skrzyni poruszają się z dużymi prędkościami obrotowymi, przenoszą moc generowaną przez silnik, na koła.
Takie środowisko pracy powoduje zużycie materiałów eksploatacyjnych takich jak olej, ale również elementów mechanicznych skrzyni.
Cyklicznie wykonywany serwis skrzyń automatycznych to sposób na przedłużenie żywotności skrzyni i zapewnienie jej bezawaryjnej pracy na długie lata. 

Podstawowe czynności podczas serwisu automatycznych skrzyń biegów: 

  • Diagnostyka komputerowa – Użycie specjalistycznego sprzętu do sprawdzenia skrzyni biegów pod kątem błędów elektronicznych i oceny ogólnego funkcjonowania. Pozwala to na wczesne wykrycie potencjalnych problemów i zapobieganie im zanim dojdzie do większych awarii.

  • Wymiana oleju w skrzyni biegów – Jest to jedna z najważniejszych czynności serwisowych, ponieważ świeży olej zapewnia prawidłowe smarowanie, chłodzenie i czyszczenie wewnętrznych komponentów skrzyni. Wymiana oleju pomaga w ochronie przed przedwczesnym zużyciem i awariami. Ponadto wymiana oleju może być przeprowadzona na 2 sposoby:
    Statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów — polega na powolnym spuszczeniu starego oleju ze skrzyni, bez dodatkowego płukania zakamarków skrzyni. Jest to rozwiązanie zalecane w przypadku starszych samochodów, gdzie dynamiczna wymiana oleju mogłaby się przyczynić do powstania uszkodzeń już zmęczonych elementów. Metoda taka nie pozwala jednak na wymianę oleju w 100%, ponieważ część starego oleju pozostanie w skrzyni. W efekcie skrzynia będzie pracowała na mieszance oleju starego i nowego.
    Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów — Dynamiczna wymiana oleju, znana również jako płukanie skrzyni biegów lub wymiana oleju pod ciśnieniem, to zaawansowana metoda serwisowania, która pozwala na dokładniejsze usunięcie starego oleju transmisyjnego oraz zanieczyszczeń z całego układu skrzyni biegów, włączając w to konwerter momentu obrotowego, chłodnicę oleju oraz wszystkie kanały hydrauliczne. Proces ten zapewnia wymianę niemal 100% oleju w skrzyni, co jest znaczącą poprawą w porównaniu do tradycyjnej, statycznej wymiany oleju.

  • Wymiana filtra oleju – Filtr oleju w skrzyni automatycznej zatrzymuje zanieczyszczenia i cząsteczki metalu, które mogą powodować uszkodzenia. Jego wymiana jest zalecana przy każdej zmianie oleju, aby zapewnić optymalne działanie skrzyni.

  • Kontrola i regulacja poziomu oleju – Poziom oleju musi być odpowiedni, aby skrzynia biegów działała prawidłowo. Zarówno jego niedobór, jak i nadmiar mogą prowadzić do problemów z działaniem skrzyni.

  • Sprawdzenie stanu uszczelek i połączeń hydraulicznych – Wycieki oleju mogą wskazywać na uszkodzone uszczelki lub połączenia. Ich sprawdzenie i ewentualna wymiana są ważne dla utrzymania szczelności skrzyni.

  • Ocena ogólnego stanu skrzyni biegów – Mechanik ocenia stan zużycia mechanicznych komponentów skrzyni, takich jak sprzęgła, bębny, wały i inne elementy, aby zidentyfikować ewentualne potrzeby naprawcze.

  • Sprawdzenie i ewentualna aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów – W niektórych przypadkach producent może wydać aktualizacje oprogramowania skrzyni biegów, które poprawiają jej działanie. Sprawdzenie i zainstalowanie takich aktualizacji może być częścią serwisu.

  • Test drogowy – Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności, mechanik może przeprowadzić test drogowy, aby upewnić się, że skrzynia biegów działa płynnie i bez problemów.

Skutki braku regularnego serwisu skrzyń biegów:

Brak regularnego serwisu automatycznej skrzyni biegów może prowadzić do nadmiernego zużycia elementów skrzyni, a ostatecznie do jej całkowitego zniszczenia. 
Zdegradowany i przepracowany olej nie spełnia swojej funkcji, a pomiędzy elementami skrzyni narasta tarcie wynikające z braku smarowania.
Zużyty olej z opiłkami metalu potrafi też zatykać kanały olejowe, prowadząc do zatarcia skrzyni.
Pierwszymi objawami zużycia skrzyni jest jej niewłaściwa praca:
– szarpanie przy ruszaniu
– szarpanie przy zmianie biegów
– przeciąganie biegów, jazda na wyższych niż zwykle obrotach
– wypadanie przełożenia
– jazda w trybie serwisowym

Jeżeli jakikolwiek z tych objawów przytrafi się w Twojej skrzyni automatycznej, to jest to już ostatni dzwonek, aby wykonać serwis skrzyń automatycznych i ocalić skrzynię przed zniszczeniem. 

Najczęstsze Usterki Skrzyń Automatycznych

Poniżej opisujemy podstawowe awarie automatycznych skrzyń biegów:

  • Problemy z elektroniką: Nowoczesne skrzynie automatyczne są wysoce zależne od swoich systemów elektronicznych. Usterki czujników, uszkodzenia wiązek kablowych lub problemy z oprogramowaniem mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy skrzyni, w tym nieprawidłowej zmiany biegów lub nawet całkowitego braku reakcji na polecenia kierowcy.

  • Uszkodzenie sprzęgła hydrokinetycznego (konwertera momentu obrotowego): Konwerter momentu obrotowego jest kluczowym elementem automatycznej skrzyni biegów, odpowiadającym za płynne przekazywanie mocy z silnika do skrzyni biegów. Uszkodzenia tego elementu mogą objawiać się drganiami, problemami z przyspieszeniem lub nadmiernym zużyciem paliwa.

  • Wycieki oleju transmisyjnego: Wycieki oleju mogą prowadzić do obniżenia poziomu oleju w skrzyni, co z kolei może skutkować przegrzewaniem się skrzyni, uszkodzeniem wewnętrznych komponentów lub nieprawidłową zmianą biegów.

  • Zużycie wewnętrznych komponentów mechanicznych: Elementy takie jak sprzęgła, pasy, łańcuchy czy zębatki mogą ulec zużyciu, co wpływa na płynność i dokładność zmiany biegów. Objawami mogą być szarpanie przy zmianie biegów, opóźnienia lub całkowita niemożność zmiany biegów.

  • Problemy z zaworami sterującymi: Zawory sterujące w skrzyni automatycznej odpowiadają za przepływ oleju hydraulicznego, który aktywuje poszczególne sprzęgła i biegi. Zanieczyszczenia oleju lub uszkodzenia tych zaworów mogą prowadzić do nieprawidłowej pracy skrzyni.

  • Zanieczyszczenie oleju transmisyjnego: Olej w skrzyni automatycznej pełni wiele funkcji, w tym smarowanie, chłodzenie i przenoszenie siły hydraulicznej. Zanieczyszczenia oleju mogą prowadzić do uszkodzenia wewnętrznych komponentów skrzyni, problemów z przekazywaniem mocy i ogólnego spadku wydajności skrzyni.

  • Uszkodzenie modułu sterującego skrzynią biegów (TCM): Moduł ten odpowiada za optymalizację pracy skrzyni biegów, w tym za zmianę biegów w odpowiednim czasie. Awaria TCM może skutkować nieprawidłową pracą skrzyni, w tym nieprawidłowymi zmianami biegów lub trybem awaryjnym, w którym skrzynia pracuje w ograniczonym zakresie biegów.

Naprawa Skrzyń Automatycznych Rybnik

Proste usterki automatycznych skrzyń biegów w dużej mierze da się zniwelować, wykonując okresowy serwis olejowy, w którego skład wchodzi: 

– Diagnostyka Komputerowa automatycznych skrzyń biegów:
Pierwszym krokiem w naprawie skrzyni automatycznej jest zazwyczaj diagnostyka komputerowa. Umożliwia ona szybkie zidentyfikowanie kodów błędów i potencjalnych problemów z elektroniką skrzyni biegów. Diagnostyka pomaga określić, które komponenty wymagają naprawy lub wymiany.

Wymiana Oleju i Filtra w automatycznej skrzyni biegów:
Często pierwszą czynnością serwisową jest wymiana oleju transmisyjnego oraz filtra. Zanieczyszczony olej lub zużyty filtr mogą prowadzić do problemów z działaniem skrzyni, w tym do szarpania przy zmianie biegów lub opóźnień. Regularna wymiana oleju i filtra jest kluczowa dla utrzymania skrzyni w dobrym stanie.
Jeżeli te działania nie przyniosą oczekiwanej poprawy, należy przystąpić do właściwych czynności naprawczych: 

– Naprawa lub Wymiana Uszkodzonych Komponentów automatycznych skrzyń biegów:
W przypadku wykrycia uszkodzonych komponentów mechanicznych lub elektronicznych, takich jak sprzęgła, elektrozawory, czujniki, konwerter momentu obrotowego, czy moduł sterujący, konieczna może być ich naprawa lub wymiana. Części te są kluczowe dla prawidłowego działania skrzyni i muszą działać bez zarzutu.

Regeneracja Automatycznej skrzyni biegów:
Regeneracja skrzyni biegów to bardziej kompleksowa naprawa, która może obejmować demontaż całej skrzyni, dokładne czyszczenie wszystkich części, wymianę zużytych elementów na nowe oraz ponowny montaż. Jest to rozwiązanie stosowane w przypadku poważniejszych uszkodzeń.

– Aktualizacja Oprogramowania w Automatycznej skrzyni biegów:
W niektórych przypadkach problemy ze skrzynią biegów mogą być spowodowane błędami w oprogramowaniu. Aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów do najnowszej wersji może rozwiązać niektóre problemy bez potrzeby interwencji mechanicznej.

– Płukanie Skrzyni Biegów:
Spłukiwanie skrzyni biegów to proces, który polega na całkowitym usunięciu starego oleju transmisyjnego wraz z zanieczyszczeniami i wymianie go na nowy. Proces ten może pomóc w usunięciu osadów i zanieczyszczeń, które mogą wpływać na działanie skrzyni.

– Naprawa Hydrauliczna:
Automatyczne skrzynie biegów wykorzystują ciśnienie oleju do zmiany biegów. Problemy z systemem hydraulicznym, takie jak wycieki lub uszkodzone zawory, mogą wymagać specjalistycznych napraw hydraulicznych.

Skrzynie automatyczne Rybnik — Podsumowanie

Wybierając Autoexpress — skrzynie automatyczne Rybnik, stawiasz na profesjonalizmy i zaangażowanie serwisu, który dba o każdy detal. Nasza wiedza, doświadczenie oraz nowoczesne technologie pozwalają nam efektywnie diagnozować i naprawiać wszelkie usterki, zapewniając Twojemu pojazdowi długie i bezproblemowe użytkowanie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na serwis lub naprawę i dołącz do grona zadowolonych klientów, którzy zaufali zaangażowanie.